....aLL aBoUt LoVe....

....aLL aBoUt LoVe....

Sunday 8 September 2013

~~~bErLaGaK dEnGaN NiKmAt DuNiA~~~


salamm....... hai....... apa khabar......


Lame giler tak update... busy bebenor aku kan...padahal malas yg amat...hahaha......oke laa terus pada tajuk ye,,,tak larat nak bebel berjela2......

sebenornye cenggini,,,,aku dulu ada sorg member ni yang sama2 ttc.... kitorang kawen tahun yang sama... aku kawen bulan 5,,dia pulak bulan 12.... pastu,,,sama2 lambat dapat anak.... masa tengah kerunsingan tuh,,memang kitorang selalu tukar2 idea and pendapat nak bagi cepat conceive....kalau dia dapat petua baru,,dia mesti inform kat aku... and aku pun macam tu jugaklaaa.....

lepastu,,,awal tahun lepas(2012) dia conceive.....masa dia bagitahu aku,,aku excited giler,,,siap terlompat2 hepi kat dia....sebenarnye dia ada buat pap smear sebelum nak conceive tuh,,aku pun buat jugak....tapi yelaa,,Allah nak bagi kat dia dulu....aku masa tuh memang takde nak dengki ke ape,,,memang aku betol2 hepi dengan berita tuh.....aku siap cakap,,,wei,,,ko lepas buat pap smear tu kan lekat...bestlaa ko,,,doakan aku jugak taw.....dia pun katelaaa,,,iye2 aku tak pernah tak doa kat ko....nanti adelaa rezeki ko pulak.....

lepas tuuuu kannnnnnnnnnn......semalam terjumpa dia....lame giler aku tak jumpa dia,,lepas dia beranak memang masing2 busy and tak sempat nak gosip2 macam dulu dah...skrg ni anak dia dah nak setahun.....sooo,,bila dah terjumpe tu,,ofkos laaa panjang berjela2 kitorang gosip gosipan kannn....


tapi kannnnn....dari apa yang aku sembang dengan dia menampakkan yang dia teramat2laaaa berlagaknye dgn anak dia tuh......memula kitorang sembang pasal diri masing2 laa,,tanya ape kabor,,,keje macam mane and bla bla bla bla dannn ofkos pasal anak dia jugak....anak dia comel giler...memang jadi mangsa cubitan aku laaaa....hahaha

yang aku naik meluatnye bila sembang2 je mesti dia nak cakap : hermmmm,,ada anak tak boleh laaa....hermmm,,ada anak kecik...hermmm,,ko takde anak takpelaa....hermmm,,,aku ade anak....bla bla blaaa.........aku tahu dari ayat dia tuh memang nampak innocence gile kannn...aku pun memula macam oke je laa....tapi dah lame2,,,gaya tutur kata dia pun bertukar....macam saje nak perli aku je.........aku pun,,dia ni apehal,,duk ulang ayat tu banyak kali...ada nak dekat 100x kot (ok,,tipu je)....kitorang jumpa dalam sejam lebih...jadi ko bayangkan telinga aku ni,,duk dengar ayat tu je...mau nye tak bernanah.......


antara ayat sembang kitorang berbunyi begini : 

aku : ishhh,,,rindulaa kat ko,,lame giler kan tak lepak....nanti lepak2 laa lagi ekk....boleh aku picit2 anak ko ni
dia : hermmm,,,aku ade anak kecik....maklumlahhh...ko lainlaaa...takde anak...

dia : ko pagi2 buat ape??
aku: aku kan sekarang ni asyik makan tido makan tido..lagi dah tak payah nak buat asemen bagai...kelas pun dh takde....
dia : hermmm,,,ko takde anak takpelaa,,aku ni lainlaa ade anak kecik.....memang tak sempat nak buat ape....anak aku ni asyik nak berkepit dgn aku je,,,maklumlaa anak kecik....

pastu ayat yang paling sakitkan hati aku : 

aku : bestnye ko,,dah beranak dah..syoklaaa....eii,,bestnye...
dia : memangla best pun...ko tu bila lagi...cepat2 laa...best taw ade anak nih....tapi tu laa,,susah sikitlaa,,sebab anak kecik kan....maklumlaaa...ko lain laaaa...

aku dalam hati,,wat de helll pompuan nih.....ko lupa ke yang ko dulu pun susah nak beranakk hahhh....ko lupa yang ko dulu pun kena amal petua macam2 nak boleh dapat sorang nih.....ishhh,,,merapu betolla pompuan nih....ke meroyan...geram aku...!!!

tu la antara ayat2 aku ngan dia........banyak lagi sebenarnya,,tapi malaslaaa aku nak menaipnye...buat semak kepala and blog aku jeeeeeee..............

aku bukan apa....memang selama ni aku tak pernah dengki pun orang lain nak beranak ke nak menetas ke nak bertelor ke....aku siap hepi kemain kalo dengar orang lain preggy...kawan kat sekola aku bukan main ramainye laa yang tengah memboyot...aku pun patotnye terjoin diorang,,,tapi dah belom sampai rezeki.....aku redha je laaaa....nanti2 ada laa tu Allah nak bagi,,,konfem yang lagi baik....aku tak pernah pun tarik muka dengan orang2 preggy nih...aku siap pi usap perot dorang lagi ade,,,,nak amik berkattt n nk bagi berjangkit,,mane tahu kannn....hahaha

tapi yang aku geramnye dengan minah nih,,,gaya cakap dia tuh kemain over nye laa...padahal anak baru sorang,,,tu pun ber ttc setahun lebih jugaklaa..... ko lupa ke apa rasenye ber ttc nih....ko lupe ke hahhhh...nak aku doa bagi Allah ingatkan ko balik keee.....

ingatlaa weiii,,,nikmat anak tu Allah bagi pinjam je weiii,,,semua atas dunia nih Allah punye,,kita nih pinjam je.....ko jangan nak berlagak sangatlaaa....aku tak heran....cuma aku meluat..... gaya ko macam ko perfect sangat.......aku tengok ko ada anak,,,,tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii ko ada kurang bab lain.....kesian aku tengok ko semalam.....macam desperate sangat.........

dah laaa,,moralnya,,,jangan sombong and berlagak atas apa pun kelebihan yang kita ade ye,......Allah tu nak tarik bila2 masa je boleh........kang dah takde baru nak melalak melolong bagai...jadi,,sementara ada kelebihan tuh,,,jaga elok2,,jgn sakitkan hati orang lain....tak mustahil,,,orang yang ko sakitkan hati tu boleh doa bagi Allah tarik balik nikmat yg ada pada ko tuh and tak mustahil doa orang tu termakbul.....kita mana nak tahu kan........tapii,,aku tak sampai tahap mendoakan yang pelik2 pada ko laaa sebab aku pun bukannye baik mana pun kann....aku just ignore je laaaa,,,,lantak ko laaa....aku doa bagi ko sedar diri and tak buat dah perangai macam tuh lagi dah.......

sekian,,,,,jadilaa orang yang bersopan santun dalam menuturkan kata2.........


wassalam



No comments:

Post a Comment