....aLL aBoUt LoVe....

....aLL aBoUt LoVe....

Wednesday 10 July 2013

~~~kEciwA~~~


salam 1 Ramadhan....


hai,,kalau entry sebelum ni saya post pasal period yg dh lewat beberapa hari n upt test still negative.......sooo,,kali ni nak bagitahu yang saya dah ..............
-
-
-
-
-
PERIOD!!

frust sgt3.....di hari pertama berpuasa plak tuh...

baru je ingat ada can nak puasa penuh....sekali,,tup tup dia keluar dh plak.....sobsobsob...

kisahnye begini...semalam pas terawih,,terus tido...hubby balik dlm kol 10..terjage jap..pastu hubby ade meeting...saya pun sambung tido.....esok hubby amik cuti....pastu terjage plak bile hubby balik kol1 lebih....dh terjage tuh..duk pikir laaa,,baik masak terus utk sahur...risau kang jaga lambat tak sempat nak masak plak..dhlaa lauk instant ape pun tarak.....soo,,mulala sesi main masak2...aku masak siakap stim je huna pemanggang ajaib...guna benda alah tuh memang senang kerja...tak payah nak angkut keluar periuk pengukus segala bagai dah.....dh setle masak,,aku sambung tido...siap2 kunci jam kol 4.45...

sekaliiiii koooo,,,jage2 dh kul 5.30...tu pun sebab FIL gerakkan..FIL ketuk pintu macam nak tercabut pintu...hahaha...aku memang taknak mkn nasi,,soo,,relax je laa kan..aku minum susu n mkn biskut sekeping je...hubby laa kesian,,mkn nasi sikit je,,takot tak sempat....tp alhamdulillah,,segalanya sempat and dipermudahkan.....

ok,,setle bab sahur......hari ni aku kena gi sekola jugak mcm biase....ade ke patot cuti 1 ramadhan takde....tak patot tak patot!!!!! kate negara islam kan........apodahhh...!!!

kat sekola aku rase mcm biasa je laa...takdela letih sgt pun,,,budak2 pun melepek je,,puasa laa katekan..hahaha...aku suruh dorg baca al-quran kejap,,pastu aku biarkan dorg main aktiviti sendiri...aku plak sibuk nak siapkan report kad....

sebelum balik umah,,aku singgah bazar kat ngn sekola aku...aku plan nak masak tomyam je...soo,,aku plan gi bazar tu nak beli kuih2 je laa...dh siap beli,,masa jalan nk gi kat keta,,aku rase perut aku mcm cramp n sakit menyucuk2....aku abaikan,,tp dlm hati risau yg amat....aku doa2 byk2 bagi anak aku sihat (feeling ade baby dlm perot sebab period dh delay kan,,huhu)....

sampai umah,,aku tengok my MIL kat dapoo,,pastu MIL ckp tak payah masaklaaa,,,nanti MIL n FIL keluar gi beli lauk....dia kate kesian kat aku...hahaha...baiknye my in law kan.....pastu dh lame hubby ckp nak beli...aku pun katela,,jomlaa...aku dh malas nak salin2 baju bagai,,baik gi terus memandangkan aku dlm keadaan dh bersiap tu kan..dasar pemalas punye org...hahaha

tapi,,hubby kate nantilaa,,baru pkul 5...last2 aku pun katelaa nk semayang asar...sebelum semayang aku nak kencing dulu...masa basuh aku rase ada mcm lendir2 banyak jgk...selalu aku pegang n tengok dulu lendir tu,,takot darah ke kan..tapi kali ini aku pegang and terus basuh,,tak tengok pun...3 malam lepas aku ade make love dgn hubby,,soo,,aku ingatkan benda alah tu laa yg keluar..huhuhu.....dh basuh,,aku nak pkai balik spender...time ni laa aku tertengok ade secoet darah kat spender aku....aku pun terus panggil hubby n melalak dlm toilet tuh......puas hubby pujuk...lame jgk baru aku ok balik....

dh oke,,aku baring kat kartil....pastu hubby ckplaa,,eh yang,,syg kena buka puasa la kan...aku pun herrmmm.....pastu aku ckplaa,,nantilaa...nak baring dulu....pastu hubby ckplaa,,jomla gi bazar,,td kalut sgt...aku pun,,herrmmm lagi sekali..takde mood dh oke....hubby pun gelak je laa....aku tahu dia pun sedih,,tapi dia tak tunjuk....pastu dia nak bagi aku hepi,,dia main game kat ipad sambil tu ajak aku tengok...lame pastu aku pun gelak2 laa tengok hubby main gem tuh....

sebelum gi beli lauk aku minum air meneral je...kol 6 lebih oke,,aku buka pose...tak rase frust pun batal pose dh hujung2...tapi lebih frust sebab period......hubby tak habes2 pujuk guna ayat "takpe yang,,lepas ni kita buat lain,,,insyaAllah ade...."hahaha

begitulaa kesahnye....memang frust gegilerrr......!!!! tapi kena redha,,sebab hidup kita ni kan ketentuan dariNya....kita sebagai hamba,,kena terima sebab Dia lebih tahu apa yg baik utk kita....moga bulan depan ada berita gembira...akan kami cuba bersungguh2 lagi...caiyok2..hehehe

alhamdulillah,,,kami insan terpilih...




No comments:

Post a Comment